Första frågan består som den är men en utvecklande av den skulle vara att vi sett ett mönster i hur vi pedagoger lär oss saker.
Som först när vi fick ut paddorna började vi alla i utforskarstadiet, hur sätts den på, hur tar jag kort osv.
När vi erövrat detta steg så kom nästa frågeställning, hur anpassar vi verksamheten efter paddan och vice versa.
Det är till detta andra steg vi vill komma med Unikum men är just nu i det första stadiet. Hur kan vi underlätta för kollegorna att snabbare komma till steg 2?
Andra frågan får en underrubrik, i vilka forum tas frågorna upp av kollegorna, var diskuteras frågorna och varför?
1. Hur får vi Unikum att bli en del av vår dagliga verksamhet?
- hur använder vi Unikum nu?
- behöver verksamheten förändras?
- behöver verktyget förändras?
2. Hur ser våra kollegor på de it-verktyg vi har?
- i vilka forum förs diskussionerna och varför?
- Posted using BlogPress from my iPad
Finns det några som sömlöst kommer i de två sista faserna?
SvaraRaderaPå min avd. Har vi börjat i första fasen, sedan har det blivit ett tydligt nästa steg där vi anpassar paddan efter oss, för att slutligen börja tänka hur vi kan anpassa verksamheten